عسل ماده ای شگفت انگیز و بسیارمقوی می باشد. عسل دارای مواد مغذی می باشد که ابوعلی سینا نیز در کتاب قانون خود به فواید بیشمار این ماده اشاره نموده است. درباره فوایدعسل در قران نیزاشاره شده است. عسل جزء مواد غذایی پرانرژیه که علاوه بر خواص زیادش به عنوان ماده‌ی دارویی، از زمان‌های گذشته تا به الان استفاده شده است.به گفته ابوعلی سینا عسل زداینده است و رگ ها را باز می کند، رطوبت‌ها را از بین می‌برد، رطوبت‌ها را از ژرفای بدن بیرون می‌کشد، لکه‌های سیاه چهره را حتی اگر کهنه باشد از بین می‌برد، زخم‌های تازه را به هم آرد، نم چشم را از بین می‌برد، اشتها برانگیزد، توان بخش معده است، عسل پخته بسیار تغذیه دهنده است و پادزهر افیون‌خوردگی و نیش حشرات موذی، سگ‌هار و قارچ سمی است. کسی که سم خورده عسل بخورد قی می‌کند و اثر سم خنثی می‌شود .

خواص عسل

درمان سرفه با خوردن عسل

عسل جایگزین بسیار مناسب ، شربت های شیمیایی است که در هنگام سرماخوردگی استفاده می شود. این ماده جادویی دیواره‌ی گلو رو پوشش داده و موجب تسکین عصب‌های گلو می شود. ترکیب عسل با آبلیمو می تواند در درمان سرفه بسیار موثر باشد. عسل،بعنوان یک ماده موثر برغشای محافظتی گلو تاثیر گذاشته و سرفه را درمان می کند. لازم به ذکر است که سازمان جهانی بهداشت (who) عسل رو به عنوان ماده‌ای که تحریک و التهاب را کاهش می‌دهد معرفی کرده است.

درمان آلرژی با عسل

آلرژی های فصلی یکی از مشکلات رایج کنونی می باشد که گریبانگیر بسیاری از افراد می باشد. عسل به‌خاطر داشتن مقدار کمی گرده‌ی گل،عملکردی همانند عسل دارد که موجب می شود بدن شما با آنتی بادی هایی که تولید کرده است ،با گرده ی گل مبارزه می کند و در برابر گرده حالت دفاعی به خود گرفته و موجب بهبود و درمان آلرژی می شود.

درمان رفلاکس معده

اگر دچار رفلاکس معده هستین، بهترین پیشنهاد ما برای شما استفاده از عسل طبیعی می باشدو بهترین روش مصرف یک قاشق عسل قبل از هر وعده غذایی می باشد.البته باید توجه داشته باشید که عسل مصرفی شما باید کاملا ارگانیک و طبیعی باشد.

عسل مسکن زخم‌ها و سوختگی‌ها

باید توجه داشته باشید که استفاده از عسل در درمان زخم ها و سوختگی ها ، علاوه بر از بین بردن درد موجب رفع عفونت نیز می شود. زیرا مواد موجود در عسل موجب ضدعفونی کردن و پاکسازی زخم ها می شود.بنابراین مصرف عسل در قرن بیستم می تواند امری بسیار مهم و اساسی باشد.

شایان ذکر است که در کشورهای غربی و آمریکا ، استفاده از مواد شیمیایی و داروها ، بسیار از کمتر از چیزی که تصور می کنید، استفاده می شود. اما متاسفانه مصرف دارو در جامعه ما در حد بسیار بالایی ، در حال استفاده می شود. بنابراین توصیه می کنیم بجای مواد شیمیایی ، از مواد طبیعی بسیار مفید همانند عسل در درمان بسیاری از بیماری های خود استفاده نمائید.

رفع بی‌خوابی با خوردن عسل

افرادی که مشکل بی خوابی دارند بجای استفاده از داروهای بسیار مضر و اعتیادآور بهتر است مصرف مداوم عسل را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهند. بنابراین برای رفع مشکل بیخوابی خود بهتر است قبل از خوابی یک قاشق غذاخوری عسل را با آب ولرم قاطی کرده و استفاده نمائید.مصرف مداوم این معجون ، علاوه بر رفع مشکل شما موجب بهبود عملکرد دفاعی و ایمنی بدن شما شده و مقاومت بدنتان را در حد بالایی افزایش می دهد.

عسل از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

همانگونه که اشاره کردیم بیماری ها در اثر نقص سیستم دفاعی بدن ایجاد می شود . در واقع هنگامی که سیستم ایمنی بدن فرد کاهش می یابد، بدن آماده پذیرش هر نوع بیماری می شود. عسل خواص بازدارندگی کارسینوژن دارد و می‌تواند در پیشگیری از تومورها کمک شایانی نماید. در واقع آنتی اکسیدان های موجود در عسل، با بالارفتن سیستن دفاعی بدن ، از بروز سرطان جلوگیری می کند.

عسل دشمن عفونت

دانشمندان دانشگاه آمستردام در سال 2010 گزارش دادند که عسل، توانایی از بین بردن باکتری به نام دفنسین را دارد و در درمان عفونت بسیار موثر می باشد.بنابراین پیشنهاد می کنیم در درمان عفونت های خود از عسل استفاده نمائید.

عسل از پیری زودرس جلوگیری می کند

آنتی‌اکسیدان موجود در عسل طبیعی، به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. شما می توانید با خوردن روزانه عسل، و وارد نمودن آنتی‌اکسیدان به بدن خود از پیری زودرس جلوگیری نمائید و بنابراین اگر می خواهید به پیری زودرس مبتلا نشوید ، عسل را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

آیا شما تا به حال از عسل در درمان بیماری های خود استفاده نموده اید؟ تجربیات خود را از مصرف عسل با ما در میان بگذارید.