جوراب واریس حدود 170 سال پیش و در سال 1847 ثبت شد. این نوع جوراب که با گذر زمان پیشرفت بسیاری کرده است، باعث ورود استاندارد مقدار فشار کنترل شده ای بر پای فرد می شود. بیشترین مقدار این فشار بر مچ پای فرد وارد شده و سپس در نواحی بالایی پا کاهش پیدا می کند. اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که به دنبال درمانی خانگی برای رفع مشکل واریس پا می گردید، ما استفاده از جورابواریس را به شما توصیه می کنیم.

جوراب واریس

فواید جوراب واریس

مکانیزم عملکرد جوراب واریس به این صورت است که فشاری بسیار آرام را به منظور بالا رفتن جریان خون  به پاها اعمال می کند. جوراب واریس موجب بهبود جریان خون، کاهش درد در ساق پاها و نیز جلوگیری از لخته شدن خون و تورم شده که از مهم ترین فواید این نوع جوراب می باشد. 

عوارض جوراب واریس

فرد استفاده کننده از این نوع جوراب حس سبکی و راحتی را در پاهای خود تجربه می کند. اگرچه استفاده از این جوراب ها عوارض جانبی خاصی برای فرد به دنبال نخواهد داشت، اما استفاده از آن به گروه های خاصی از افراد توصیه نمی گردد. گفتنی است که استفاده از این نوع جوراب ها نه تنها مشکل این افراد را حل نخواهد کرد، بلکه موجب بدتر شدن وضعیت و تهدید سلامتی آن ها خواهد شد. 

در برخی موارد استفاده از جوراب واریس ممکن است مشکلات و خطراتی را برای فرد به دنبال داشته باشد. برای مثال فردی که از بیماری دیابت پیشرفته به همراه درگیری در شریان های محیطی رنج می برد، استفاده از این نوع جوراب ها زمینه اختلال در خون رسانی به اندام ها و بافت های وی را فراهم خواهد ساخت. گروهی از افراد نیز از که از اختلال در حس پاها رنج می برند، ممکن است در حین استفاده از این جوراب متوجه تنگی جوراب های مورد استفاده نشده و همین امر زمینه بروز مشکلاتی در بدنشان را تشدید خواهد نمود. 

موارد استفاده ازجوراب واریس

  • احساس درد واریس و نیز حس سنگینی در پاها
  • ایجاد ورم در پاها
  • پیشگیری از لخته شدن خون علی الخصوص پس از انجام جراحی های منجر به فعالیت کمتر فرد

محکم قرار گیری جوراب واریس یکی از مهم ترین نکات استفاده از این نوع جوراب می باشد. استفاده از این نوع جوراب باید به گونه ای باشد که فرد بیشترین مقدار فشار را در کناره های مچ پا احساس نماید. این در حالی است که کمترین فشار ممکن باید در قسمت بالایی پا احساس شود. 

مهم ترین نکته در حین درمان به وسیله این نوع جوراب، تداوم استفاده از آن می باشد. این جوراب باید به طور منظم تعویض شود. علت این امر نیز از دست دادن قابلیت کشسانی و اثر بخشی جوراب واریس پس از مدت زمان طولانی استفاده از آن می باشد. 

این نوع از جوراب ها در صورتی که به خوبی مورد نگهداری قرار بگیرند، حدود 4 الی 6 ماه دوام خواهند داشت. استفاده از این نوع جوراب ها با هدف درمان رگ های واریسی پا برای مدت زمانی یک ساله مفید است. 

لازم به یادآوری است که گاهی نیاز است که مجددا نسبت به اندازه گیری جورابتان اقدام نمایید! 

جوراب واریس