دوران باردار یومراقبت های آن

دوران بارداری یکی از مهمترین و خاطره انگیزترین دوران زندگی هر زنی است! بدون شک این دوران زیبا و پر استرس با بروز علائمی همچون بزرگ شدن شکم، کشیدگی پوست، افزایش وزن 10 الی 13 کیلویی، گرفتگی عضلات ،کمر درد برای مادر همراه است. شاید سرسام آورترین مشکل این دوران اختلال در خواب به دلیل سنگینی شکم مادر باشد که این مشکل با استفاده از بالشت بارداری به سادگی قابل حل است.

از سری مشکلات مربوط به زنان و زایمان این است که با بزرگ شدن شکم، خوابیدن مادر ضمن فشار به شکم و جنین در حال رشد، کیفیت خواب وی را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

بارداری

بارداری
بارداری

با بالشت بارداری خوابی راحت را تجربه کنید

بیشتر خانمهای باردار به پهلو میخوابند که بزرگی و سنگینی شکم باعث آزار آنها در طول مدت خواب میشود. چاره این مشکل استفاده از بالشتبارداری است که به منظور راحتی زنان باردار طراحی شدهاند.

انواع بالشت بارداری ونحوه استفاده از آنها

  1. بالشت بارداری گوهای شکل: این بالشت را زیر شکم یا پشت کمرتان بگذارید تا هنگام خواب پشتیبانی لازم را از شکم و پهلوی شما به عمل آورد.
بالشت بارداری گوهای شکل
  1. بالشت بارداری تمام قد: این نوع بالشتها دراز بوده و همچون متکایی برای کل بدن عمل میکنند. ز این بالشتها را در آغوش بکشید، دستها و پاهایتان را دورش حلقه کنید و شکم خود را در وسطش قرار دهید.
بالشت بارداری تمام قد
  1. بالشت بارداریC  شکل: این بالشتبارداری برای افرادی که میخواهند به پهلو بخوابند مفید است. سرتان را بر روی این بالشت بگذارید و کمرتان را در قوس آن قرار دهید.

بالشت بارداری C شکل

بالشت بارداری C شکل
  1. بالشت بارداری U شکل: برای استفاده از این نوع بالشتبارداری سرتان را روی قسمت بالای شکل   Uگذاشته و بدنتان را داخل بالشت قرار دهید.
بالشت بارداری U شکل

مشکلات زنان و زایمان به اینجا ختم نمیشود. پس از تولد، گاهی نوزاد از گرفتن سینه مادر پرهیز میکند. در چنین مواقعی استفاده از شیشهشیر بهترین گزینه است و طرز استفاده آن به این صورت است که مادر ضمن دوشیدن شیر خود و یا آماده کردن شیرخشک آن را در بطری شیشه شیر ریخته و درب آنرا محکم میبندد. سپس سر نوزاد را به گونهای قرار میدهد که بتواند به راحتی شیر موجود در شیشه شیر را بخورد.