همانگونه که می دانید پوست بعنوان نقطه قوت و زیبایی هر انسانی به شمار می رود. بنابراین اهمیت دادن به زیبایی و سلامت پوست می تواند تاثیر بسیار مثبتی در روح و روان آدمی بگذارد. از اینرو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی شایع ترین بیماری های پوستی در جهان بپردازیم که گاها عواقب خطرناکی نیز در پی دارند که حتی ممکن است سبب مرگ انسان ها شود.

سرطان های پوستی

سرطان های شایع پوستی با عنوان کارسینوم و ملانوم ، بعنوان مرگبارترین بیماری های پوستی شناخته شده اند که در صورت تاخیر در شناسایی ممکن است موجب مرگ بیمار و یا سرایت به قسمت های دیگر بدن فرد شود.

آکنه و جوش های پوستی

جوش و آکنه یکی از مشکلات هورمونی در بیشتر افراد است که در اکثر مواقع رژیم نامناسب غذایی ، قرار گرفتن در مکان های آلوده ، استرس و مشکلات عدیده می توانند در بروز آنها بسیار تاثیرگذار باشند.جوش ها و آکنه ها در حالت معمول پس از دوران بلوغ به وجود می آیند.اما نکته ای که  وجود دارد اینست که در بعضی از موارد این جوش ها و آکنه ها تا طولانی مدت بر روی پوست می ماند و گاها با درد همراه بوده و تاثیر بسیار منفی در روحیه فرد دارد و می‌تواند بر اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارد به همین دلیل رسیدگی و درمان فوری آن ضروری تلقی می شود.

اگزمای پوستی

اگزمای پوستی نیز یکی دیگر از بیماری های شایع مخصوصا در نوزادان می باشد که در دسته واکنش های آلرژیکی پوست قرار دارد و منشا آن نشات گرفته از عوامل بیرونی می باشد که در نوزادان بسیار شایعتر می باشد. لازم به ذکر است که اگزما در بعضی موارد می تواند بسیار حاد باشد بگونه ای که فرد به مراقبت های درمانی دائمی نیاز داشته باشد.

عوامل ایجاد اگزمای پوستی

  • واکنش های آلرژیکی
  • برخی از لباس ها
  • حساسیت های پوستی
  • خوردن برخی مواد غذایی آلرژی زا

قارچ‌های پوستی

قارچ های پوستی  یکی دیگر از بیماری های پوستی می باشد که به دلیل قرارگرفتن  پوست با مواد آلوده و یا دارای قارچ بوجود می آید. باید در نظر داشته باشید که در بسیاری مواقع قارچ های پوستی حالت واگیر داشته و قابلیت انتقال به فرد دیگر را نیز دارد. قارچ های پوستی اکثرا طی دوره درمان به بهبودی کامل می رسند.

آفتاب سوختگی در فصل تابستان

همانطور که می دانید امروزه استفاده از کرم های ضدآفتاب یه یک ابزار غیرقابل انکار تبدیل شده است که در صورت اهمیت ندادن به آن ممکن است فرد را دچار مشکلات عدیده نماید.آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین عارضه های پوستی می باشد که اکثرا در فصل تابستان ظاهر می شود و افرادی که از کرم ضد آفتاب و لباس و کلاه مناسب استفاده نمی کنند ، بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرند.این مشکل با اندکی تحمل و با انواع کرم ها و داروها برطرف می شود اما باید توجه داشته باشید که افرادی که دائماً دچار آفتاب سوختگی می‌شوند امکان دارد در آینده به سرطان پوست مبتلا شوند.بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان این موضوع را جدی بگیرید.

نظرات خود را درباره مشکلات پوستی و درمان آنها  با ما در میان بگذارید تا بدین وسیله به دانش همدیگر بیفزائیم.