همانطور که می دانید داشتن موهای سالم و پرپشت آرزوی هر فردی می باشد.این موضوع اخیرا در بین آقایان نیز بسیار مشهود بوده است اما در بین خانم ها به مراتب بیشتر می باشد. باید در نظر داشته باشید که برای داشتن موهایی سالم، پرپشت و درخشان نیازی به درمان های پرهزینه ندارید و براحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید به مطلوب خود برسید. از اینرو در این مقاله قصد داریم تا ارتباط مستقیم تغذیه با رشد مو را بیان کنیم.پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شاه ماهی و ماهی سالمون

ماهی یکی از اصلی ترین غذاهایی است که سرشار از امگا ۳ و مکمل‌های طبیعی می باشد . ماهی تاثیر بسیار زیادی در سلامت و رشد مو دارد. درواقع ماهی‌ها و گوشت قرمز سرشار از اسیدآمینه‌هایی مانند متیونین و سیستین هستند که پیش ساز کراتین هستند. یکی از فواید امگا ۳ افزایش درخشندگی موها می باشد. حال افرادی که ماهی دوست ندارند می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان، شاهدانه و جوانه گندم به رژیم غذایی خود اضافه کنند. شایان ذکر است که شاه‌ ماهی بیشترین میزان امگا ۳ را در یک وعده غذایی دارد و بعد از آن ماهی شیر، سالمون، قزل‌آلا و ماهی تن بیشترین میزان امگا 3 را دارند.

تخم مرغ

تخم مرغ با دارابودن ویتامین A و B می تواند موجب احیای بافت پوست سر شود. این ویتامین ها موجب رشد سریع مو می شوند. لازم به ذکر است که علاوه بر تخم مرغ، هویج، اسفناج و محصولات لبنی سرشار از ویتامین A هستند که کمک شایانی درسلامت مو خواهد داشت. کمبود ویتامین های گروه B در بدن مساوی است با ریزش مو، پس مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B بخصوص تخم مرغ را فراموش نکنید.

دارچین

دارچین یکی دیگر از مواد ساده برای افزایش رشد مو می باشد.دارچین به گردش و افزایش جریان خون پوست سر کمک کرده و باعث رسیدن بهتر مواد مغذی و اکسیژن به فولیکول مو می‌شود.البته باید یادآور شویم که مصرف زیاد دارچین موجب آسیب رساندن به بدن خواهد شد.از اینرو پیشنهاد می کنیم در مصرف دارچین جانب احتیاط را رعایت نمائید.

حبوبات

زینک برای درخشش موها و رشد آن‌ها بسیار لازم است و مانع ریزش موها می شود. این مواد را علاوه بر قص های زینک براحتی می توانید در حبوبات پیدا کنید.حبوبات سرشار از ویتامین B و زینک هستند که برای شادابی موهای خود پیشنهاد می کنیم حتما حبوبات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از خشکی و کدری موها جلوگیری می کند.. مواد موثر در این ماده غذایی تاثیر مستقیمی در سلامت مو دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب زمینی به فولیکول‌های سر کمک می‌کنند تا ماده روغنی به نام سبوم تولید کنند. این ماده موجب رطوبت و درخشندگی مو خواهد شد. شایان ذکر است که هویج و کدو حلوایی جزو گیاهان نارنجی هستند که برای موها مفیدند.

شکلات سیاه

کاکائو و شکلات سیاه میزان هموگلوبین‌ها و اکسیژن‌رسانی به مو را افزایش می‌دهند. برای همین هم نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارند. شکلات می‌تواند بخشی از نیاز ما به آهن را تامین کند. گوشت قرمز، لوبیای قرمز، جو دو سر و کینوا جزو منابع مهم آهن هستند.