همانگونه که در جریان هستید تغذیه تاثیر مستقیمی بر روح و روان و سلامت روحی هر فردی دارد. بنابراین اهمیت نهادن به این مبحث مهم می تواند بسیاری از مشکلات شما را رفع نماید. بنابراین برای رسیدن به جسمی سالم باید توجه اساسی به نوع تغذیه ،کیفیت مواد غذای و ویتامین ها داشته باشیم.از اینرو نیاز دانستیم تا دراین مقاله تاثیر تغذیه بر سلامت روحی را مطرح کنیم.چس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سلامت تغذیه بر دستگاه گوارش

بهتر است بدانید که دستگاه گوارش بعنوان مغز دوم هر فردی به حساب می آید. عوامل روحی و روانی موجب آسیب رساندن به دستگاه لوله گوارش شده و بر عملکر مغز و همچنین رفتار فرد تاثیر مهم و کاربردی دارد. بنابراین مصرف پروبیوتیک ها می تواند بر سیستم عصبی و دستگاه گوارش نیز تاثیر گذاشته و مفید واقع شود.

تاثیر مستقیم تغذیه بر تنظیم قند خون

تغذیه تاثیر مستقیمی بر قتد خون می گذارد و در صورت رعایت نکردن آن باعث بروز عوارض بسیاری شدیدی می شود. از اینرو نوسانات شدید قند خون ، ناهنجاری های روحی وروانی را تشدید خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید که افت قند خون و همچنین بالارفتن فند خون هر دو تاثیرات منفی در بدن فرد گذاشته و موجب استرس ، اضطراب و اسکیزوفرنی می شوند که هر کدام به نوبه خود می توانند بسیار خطرناک باشند.

تاثیراسیدهای چرب بر سلامت روان

همانطور که می دانید غذاهای دریایی تاثیر مستقیمی با بیماری های افسردگی دارد. مکمل های امگا 3 حاوی روغن کریل مزایای بیشتری دارند و در درمان بسیاری از بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی مقاومت نشان می دهند. بنابراین مصرف این رژیم غذایی در سالمندان نیز با کاهش اختلالات شناختی همراه می باشد.

تاثیر مصرف ویتامین D

همانطور که می دانید قرار گرفتن در برابر خورشید ، منبع اصلی ویتامین D می باشد. این ویتامین صدها ژن را تحت تاثیر قرار داده و ماده بسیار مهم و مغذی برای سلامت مغز و نیز سلامت استخوان و اسکلت بدن محسوب می شود. این ویتامین در مواد غذایی مختلفی مانند ماهی های چرب،زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده مانند شیر گاو، شیرسویا و یا سایر شیرها و غلات یافت می شود.

نظرات و پیشنهادهای خود را درباره رابطه مستقیم تغذیه و سلامت روحی در قالب کامنت با ما در میان بگذارید.