بسیاری از افراد براحتی متوجه علائم بیماری شان می شوند اما گاهی اوقات بیماری در درون بدن رشد می کند و بسیار مشخص نیست پیش دیابت نیز یکی دیگر از بیماری هایی است که به  مرور در بدن رشد کرده و باعث بالا رفتن قند خون از حالت طبیعی می شود. افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند باید مراقب باشند زیرا این بیماری زمینه بیماری دیابت می باشد. بنابراین برای اطمینان خاطر بهتر است آزمایش خون انجام دهید.بهتر است بدانید که  قند خون طبیعی 110 mg/dl و بالاتر از 126 دیابت در نظر گرفته می شود. اگر قند خون شما ناشتا عددی بین این مقدار باشد دچار پیش دیابت هستید.

علائم پیش دیابت


باید حتما در نظر داشته باشید که ، اگر پیش دیابت تشخیص داده نشده باشد می تواند تبدیل به دیابت کامل شود. هیچ راهی برای تشخیص علائم پیش دیابت نیست مگر اینکه یک پزشک آن را با انجام آزمایش خون شناسایی کند. با این حال علائمی وجود دارد که در صورت بروز آنها می توانید به علائم پیش دیابت پی ببرید .ما در ادامه همه این موارد را مطرح خواهیم نمود .

  • اضافه وزن
  • میل به شیرینی جات و خوردن آب
  • عدم تحرک
  • نداشتن خواب کافی
  • تارشدن دید
  • عملکرد کند در بهبود زخم ها

اضافه وزن

 اضافه وزن یکی از دلایل اصلی پیش دیابت می باشد. اضافه وزن باعث ایجاد فشار روی لوزالمعده برای تولید انسولین کافی می شود و در نهایت انسولین تولید شده نمی تواند کارش را به خوبی انجام دهد. که این عامل شمار ا به این بیماری خطرناک نزدیک تر می کند. از اینرو یک راه هوشمندانه برای کاهش این چربی ها استفاده از سبزیجات می باشد.

میل به شیرینی جات و خوردن آب

احساس تشنگی زیاد ، تمایل شدید به خوردن شیرینی جات ، تکرر ادرار و خطوط قرمز روی پوست از علائم رایج بیماری پیش دیابت می باشد.باید در نظر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان، برنج، پاستا و سیب زمینی می تواند وزن و سطح قند خونتان را دچار مشکل می کند . بنابراین بهتر است برای سلامت خود کربوهیدرات های ساده و شیرینی ها را محدود کنید و به سراغ کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، پروتئین و سبزیجات بروید.

عدم تحرک

عدم تحرک در افراد مختلف می تواند اثرات بسیار منفی و مخرب داشته باشد.از آنجائیکه حرکات فیزیکی به استفاده بهتر بدن از انسولین کمک می کند.پیشنهاد می کنیم در صورتی که شرایط زندگی تان به گونه ای است که مجبور به تحرک کم و یکجانشینی هستید بهتر است روزی سه مرتبه پیاده روی به مدت 10 دقیقه شروع کنید.

نداشتن خواب کافی

عدم تعادل خوابی پیش زمینه بروز مشکلات فراوانی است که یکی از این مشکلات پیش دیابت می باشد. خواب بد می تواند باعث افزایش وزن تان شود که در نتیجه خطر ابتلا به پیش دیابت بالا می رود.  بنابراین شب ها دچار اختلال تنفسی می شوید و خروپف می کنید حتما با پزشک صحبت کنید و به فکر درمانش باشید.

تارشدن دید

بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون می تواند قابلیت تمرکز چشم را بهم بزند و باعث تاری دید شود. تاری دید به محض اینکه سطح قند خون به حالت طبیعی بازگردد از بین می رود.

عملکرد کند در بهبود زخم ها

بالا رفتن قند خون علاوه بر خستگی زیاد موجب خواهد شد گردش خون شما کند شود. این دلایل  موجب خواهد شد تا درصورت بروز هرگونه زخم و عفونتی، زخم شما دیرتر بهبود می یابد. بنابراین زخم و عفونت های سمج یکی  دیگر از علائم پیش دیابت می باشند.

آیا تاکنون این علائم را در خود مشاهده کرده اید؟ در صورت هرگونه سابقه دیابت یا پیش دیابت تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.