سکته مغزی یکی از اختلالاتی است که ممکن است گاها دامنگیر افرادی شده و جان آنها را به خطر بیاندازد. سریع رساندن بیمار به بیمارستان و تحت مراقبت قرار گرفتن آنها می تواند تاثیر زیادی در زنده مانده و حتی بهبود فرد مبتلا به سکته مغزی ایجاد نماید.بنابراین تا حد امکان در چنین شرایطی سعی کنید به اورژانس خبر داده و بیمار را سریعا به بیمارستان انتقال دهید.

چگونه می توان بیمارسکته مغزی را نجات داد

نکته ای که وجود دارد اینست که اخیرا راه حلی برای نجات بیمار سکته مغزی بیان شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.این راه حل عملی را چند وقت پیش یک پزشک منخصص چینی انجام داده و موفق شده است جان بیمار خود را از مرگ حتمی نجات دهد.این پزشک با استفاده از یک سوزن استریل شده موفق به اینکار شده است که هم اکنون این روش در کشورهای مختلف جهان بعنوان یکی از آموزش های ضروری در کشورهای جهان در حال اجرا می باشد.

راه حل عملی برای نجات بیمار سکته مغزی

در نظر داشته باشید که همیشه یک سوزن خیاطی در خانه خود داشته باشید ، زیرا این سوزن می تواند جان یک فرد و افراد بیشتری را نجات دهد.مسئله اینجاست که فردی که دچار سکته مغزی می شود ،مویرگ های مغز او کشیده می شود . روشی که پزشک چینی برای نجات بیمار سکته مغزی انجام داد به شرح زیر می باشد:

  • درابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید
  • بیمار سکته مغزی را به هیچ عنوان حرکت ندهید، زیرا در صورت حرکت دادن بیمار مویرگ های مغز بیمار کشیده شده وموجب خونریزی در مغز می شود.
  • در ابتدا سریع یک سوزن خیاطی بر دارید و با استفاده از شعله گاز و یا شمع ، آن را استریل نمائید.
  • درمرحله بعد با استفاده از همان سوزن بر روی هر 10 عدد انگشت فردی که دچار سکته مغزی شده است یک سوراخ ایجاد نمائید.
  • دقت داشته باشید که فقط باید چند میلیمتر این سوزن را به انگشت فرد فرو کنید تا حدی که خون بتواند بیرون بیاید و جریان داشته باشد. از اینرو اگر خون چکه نکرد انگشت را بفشارید تا کمی جریان پیدا کند.

 همه این عوامل موجب خواهد شد تا مدت کمی بعد از این اقدام ، علائم حیاطی در بیمار مشاهده شود.

اقدامات اساسی برای آنکه دهان بیمار سکته ای به حالت عادی برگردد

توجه داشته باشید که اگر دهان بیمار کج شده باشد ، گوش های بیمار را ماساژ دهید تا به رنگ قرمز تغییر کند. اینکار باعث خواهد شد تا خون در این قسمت جریان داشته باشد .سپس با همان سوزن ، در قسمت نرم هر دو گوش بیمار یک سوراخ ایجاد کنید تا کمی خون از آن خارج شود

مشاهده می کنید که کمی بعد از آن دهان بیمار به حالت اولیه باز خواهد گشت .بنابراین وقتی علائم حیاطی بیمار برگشت سریعا فرد را به بیمارستان انتقال دهید. در نظر داشته باشید که در همان ابتدای این اقدامات و در فاصله ای که در حال استریل کردن سوزن هستید ، سریعا به آمبولانس نیز اطلاع دهید و تا فاصله رسیدن دکتر این اقدامات را انجام دهید.

روش ذکر شده یک روش چینی  بوده که صد در صد عملی می باشد. این روش می تواند جان بیمار را از مرگ نجات دهد. این روش در بسیاری از کشورها در حال اجرا می باشد.

آیا شما در هنگام مواجه با این مشکل حاضر به انجام این اقدامات خواهید بود؟